c

Cum sociis Theme natoque penatibus et magnis dis parturie montes, nascetur ridiculus mus. Curabitur ullamcorper id ultricies nisi.

1-677-124-44227 184 Main Collins Street, West Victoria 8007 Mon - Sat 8.00 - 18.00, Sunday CLOSED
Follow Us

Kalorikalkulator

Du har kanskje hørt at kostholdet i stor grad vil påvirke hva en får ut av treningen, og dette er helt riktig. Kostholdet kan bestemme om du reduserer eller øker vekten. Det kan være forskjellen på om du klarer å øke muskelmassen eller ikke, eller om du klarer å redusere fettmassen eller ikke. Kort fortalt så er kosthold viktig, men det kan være vanskelig å vite i hvilken ende man skal starte. Jeg har derfor laget en kalkulator du kan bruke for å regne deg frem til ditt kaloribehov, avhengig av målsetningene dine.

Under vil du finne to forskjellige kalkulatorer. Den første er utregning av fettprosent, og den andre er utregning av næringsbehov i kalorier. Hvis du vet hva fettprosenten din er, kan du hoppe over utregning av fettprosent. Vær obs på at verdien du får fra kalkulatoren om fettprosent kun er et estimat som er mest nøyaktig for utrente personer. 

Du vil også se at du får noen forskjellige verdier etter du har fylt ut skjemaet for næringsbehov. Hvilke av de to du skal ta utgangspunkt i, er helt avhengig av målsetningene dine. Dersom du ønsker å gå ned i vekt vil det være «Energibehov for vektnedgang» som gjelder for deg, og hvis du vil bygge muskler/kun ha fokus på å bygge styrke er det «Energibehov for vektoppgang» som gjelder.

Klikk på «+» på trekkspill-seksjonene under for å få opp kalkulatorene.

Utregning av fettprosent
Utregning av næringsbehov
ADD COMMENT